Asiakkaamme Pohjolan rengastie voitti vuoden 2022 Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa pronssia. Edellisenä vuonna toinen asiakkaamme Pudasjärven kaupunki vei hienosti hopeaa Järjen äärellä -kampanjallaan.

 

Visit Oulu ja Oulun seudun matkailullinen yhteisbrändi Pohjolan rengastie on ollut NTRNZ median vakioasiakkuus jo tovin. Pohjolan rengastie on Ouluun ja sen ympäristöseutuihin sijoittuva monikohteinen kiertomatkatuote. Meillä on ollut ilo ja kunnia olla kehittämässä Pohjolan rengastien brändiä eteenpäin vuoden 2022 aikana. Olemme suunnitelleet brändille esimerkiksi uudet nettisivut, kampanjamainontaa ja sosiaalisen median sisältöjä. 

Syyskuussa järjestetyssä Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun palkintojen jaossa kullan vei Vaasa, hopeaa Sallan kunta ja pronssia Pohjolan rengastie, jonka brändiä kehuttiin erityisesti sen innovatiivisen yhteismarkkinoinnin ja yhteiskehittämisen potentiaalista.

Järjen äärellä viime vuoden hopeamitalisti

NTRNZ median asiakas Pudasjärven kaupunki voitti viime vuoden Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa hienosti hopeaa Järjen äärellä -kampanjallaan. Olimme mukana kehittämässä kampanjaa alusta alkaen ja tuotimme siihen myös kaiken sisällön nettisivuista videoihin ja artikkeleihin. Tuomariston perustelut hopeasijalle korostivat kampanjan yhteisöllistä voimaa:

 

“Kunnan yhteisöllisyyttä kohottavan viestintäkampanjan valmisteluun osallistettiin laajasti eri yhteistyötahoja ja kuntalaisia kuultiin prosessissa. Pudasjärven vetovoiman kasvattamisen lisäksi myös alueen pitovoimaa ja kuntalaisten paikkakuntaylpeyttä kasvatettiin. Asukkaiden aidot tarinat hieno tapa lisätä yhteisöllisyyttä mutta myös välittää aito kuva kampanjan vastaanottajalle. Hienoa, että kampanjassa käynnistettyä viestintää jatketaan kylien toimesta! Erityisen hienoa se, että kampanjan myötä Pudasjärven kunta on herännyt laajemminkin uuteen ajattelutapaan ja kuntalaisia aiempaa enemmän osallistavaan toimintaan.”